Amit a hajtott szórólapról tudni kell

A szórólapokról legtöbbünknek az egy oldalra nyomtatott hirdetések jutnak eszünkbe, holott rengeteg hajtási módszer létezik, amelyekkel egyedivé és személyre szabottá tehetőek a lapocskák. Ha például az aszimmetrikus vagy a nyitott oltárhajtás fogalma egyelőre ismeretlen számára, gyorstalpalónkkal hamar képbe kerülhet, és könnyedén kiválaszthatja a megfelelő típust nyomtatott anyagai számára. 

Mikor érdemes hajtott szórólapot választani?

Alapvető hiba lehet a hirdetések készítésénél, amikor túl sok információ kerül egyetlen oldalra zsúfolva. Sokkal szellősebb és kellemesebb hatás érhető el egy ügyesen megválasztott formával, így ilyenkor érdemes a több oldalas változatot preferálni. Mindenekelőtt el kell döntetünk, hogy pontosan mi is az, amit meg szeretnénk mutatni ügyfeleinknek, partnereinknek. Fontos számunkra például, hogy hangsúlyosak legyenek a fotók és elég terük legyen a felületen? Remek megoldás lehet ilyen esetben a nyitott oltárhajtás, amely belső részére akár teljes hosszában elhelyezhetjük képeinket, míg az oldalsó felületeken kellő hely marad a szövegnek.

Mire figyeljünk?

Ha már letettük voksunkat a hajtott szórólapok mellett, gondoljuk át amikor kézbe veszik majd az elkészült anyagot, hogyan lesz logikus sorrendben az információ? Például göngyölt hajtás használatakor érdemes az első oldalra figyelemfelkeltő mondatokat elhelyezni, amelyek a második oldalon kicsit részletesebben tovább folytatódhatnak, végül teljesen széthajtva három oldalnyi lehetőségünk van, hogy bemutassuk termékünket, szolgáltatásunkat. Ezzel az egyszerű módszerrel jobban felkelthetjük az érdeklődést, mintha minden oldalra technikai információkat és terjedelmes leírásokat helyeznénk.

A logikus felépítés kiemelkedően fontos lehet a térképhajtás esetében is. Ha kizárólag szövegközlésre használjuk a szórólapot, könnyű lehet elveszni a kihajtott felületen, amennyiben nem vezeti kellőképpen a tekintetet. Számok és infógrafikák elhelyezésével azonban segíthetjük leendő érdeklődőnket: nem kell tehát elvetnünk ezt a hajtásfajtát, mert számos lehetőség rejlik benne, amelynek csak a kreativitás szabhat határt.

Mire érdemes még figyelni?

Érdemes inkább vékonyabb papírfajtákat választani, mert szebb a hajtási él és kevésbé akar kinyílni csukott állapotban a kiadvány. Természetesen amennyiben mégis a vastagabb alapanyagok preferáltak, bígeléssel (egy keskeny csíkban történő megnyomás a kívánt hajlás vonalában) ezek is alkalmassá tehetőek a hajtási művelethez.

Ha intenzívebb használatra szánjuk szóróanyagainkat, gondoskodhatunk felületvédelemről is: fóliázással, UV lakkozással esztétikussá és ellenállóvá tehetjük a terméket.

+1 tipp

Ha szeretnénk kitűnni a tömegből hirdetéseinkkel, válasszunk a nyomdai dekorációs technikák közül. Prégeléssel, vagy stancolással tovább emelhetjük nyomtatott anyagaink színvonalát.

Szeretne többet megtudni, esetleg árajánlatot kérni?

Árajánlat kérés

Szívesen megvalósítaná a fentieket? Kérje a Focus-Premier Nyomda segítségét!

2019. október 28.