Grafikai tervezés

3 profi tipp a grafikai tervezéssel kapcsolatban!

Egy vállalkozás kommunikációjában kiemelten fontos szerepet kap a vizuális világ, a megjelenés. Legyen szó a legkisebb matricáról, szórólapról, füzetről: minden reklámtermék mesél hirdetőjéről, képviseli a céget. Ezért lényeges, hogy a grafikai tervezést átgondoltság, profizmus és szakértelem jellemezze. Cikkünkben hoztunk 3 tippet, amelyek alapul szolgálhatnak a munka elkezdéséhez!

A grafikai tervezés stílusa

Az első és legfontosabb lépés, hogy meghatározza a cég önmagát: mit szeretnék közvetíteni? Érdemes összefoglalni 4-5 kulcsszóban, és eköré építeni az arculatot. Például, egy fiatalokat célzó ruhamárka esetén ezek az alábbiak lehetnek: trendek, dinamika, játékosság, lazaság, egyediség. Ezek a szavak már elindítanak egy képet a tervező fejében, amellyel már lehet dolgozni. Lényeges, hogy az elkészült grafikai anyagok minden esetben valós képet adjanak a márkáról, hiszen ez segít leendő vásárlóinknak felismerni a cég identitását. Nemcsak saját magunkat, de célközönségünket is meghatározhatjuk: például ha egy terméket kifejezetten nőknek szánunk, feminin szín- és formavilág alkalmazásával kerülhetünk közelebb leendő vásárlóinkhoz. Fontos tudni: attól, mert egy arculat esztétikus és szép, még nem feltétlen illik hozzánk. Egy egyszerű példával szemléltetve: egy ügyvédi iroda a legtöbb esetben a klasszikus stílust választja a bohémmal szemben, hiszen ez tükrözi azt a komolyságot és professzionalizmust, amelyet a terület megkövetel.

Törekedjen letisztultságra a grafikai tervezés során!

Fenti alatt nem azt értjük, hogy mindenképpen a minimalista stílust szükséges előnyben részesíteni. Sokkal inkább arra, hogy legyen következetesség az elkészült anyagokban: 2-3 betűtípusnál ne alkalmazzon többet, előbbiek pedig illeszkedjenek egymáshoz. A színek harmóniájára is fontos odafigyelni: a látvány legyen kellemes, és semmilyen esetben se nehezítse meg az olvashatóságot és az értelmezhetőséget. Ragaszkodjon az arculati elemekhez: a hosszú távú következetesség azért fontos, mert segíthet vásárlóinak pillanatok alatt felismerni a márkáját, gyorsabban rákapcsolódni a közvetíteni kívánt üzenetre. Ha például új terméket vezet be, amely még ismeretlen a vásárlók számára, egy ismerős grafikai elemekből álló dizájnnal könnyebben teremtheti meg a megelelőgezett bizalmat. Fontos tanács, amelyről gyakran megfeledkeznek: vezesse a néző tekintetét. Ha méret- és színbeli különbségekkel kiemel részleteket, az olvasó számára az válik az első objektummá, amit megvizsgál. Ha például egy szórólapon az a legfontosabb információ, hogy 50% kedvezményt kínál, ezt érdemes a legnagyobbra venni, majd ezután hierarchiába helyezve a további információkat beállítani az egyes szövegek méretét.

A kevesebb néha több

Így van ez a grafikai tervezés területén is. Hozunk pár egyszerű példát: nem érdemes túl sok szöveget tömöríteni egy-egy oldalra, hiszen zavarossá, olvashatatlanná teszi a nyomtatott anyagot. Egy rosszul megalkotott dizájn pedig biztosan rontja a cég megítélését, csökkenti a professzionalizmus hatását. De nemcsak a betűkkel, formákkal és színekkel is könnyű túlzásba esni. Alkalmazza a több szem többet lát elvét: véleményezze a projekten dolgozó összes kolléga, és alkossák meg közösen a végső arculatot.

Nyomdánk rendelkezik grafikai tervezés szolgáltatással, tapasztalt kollégáink örömmel állnak a rendelkezésére. Amennyiben felkeltettük érdeklődését, vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségünk egyikén