Hajtott szórólap gyártás: a legjobb tippek

Az olvasók rémálma: a zsúfolt, átláthatatlan szórólap. De mi a teendő, ha egyszerűen képtelenség mondandónkat egyetlen lapocskába sűríteni? Bizony, a megoldás a hajtott szórólap gyártás! Cikkünkben ezt a sokoldalú és kreatívan kihasználható reklámterméket mutatjuk be, adunk ötleteket a felhasználáshoz.

Alapvetően három okból szokták választani a lapokat.

1. Ha túlfutott a mondanivaló
Megrendelőink gyakran kerülnek abba a szituációba, hogy egy egyszerű szórólapra vágynak, azonban a projekt előre haladtával érzik, számos infó hiányzik még a teljességhez. Például a rendezvényről szóló lapocskán remekül mutatna még egy térkép, vagy egy termék kedvezményéről szóló változaton a további termékpaletta is hasznos lenne.

2. Ha kevés az idő
Bár terjedelemben jóval több fér az irkatűzött kiadványokra, a hajtott szórólap bizonyos esetekben ki tudja váltani. Az elkészítési idő rendkívül optimális, akár 4 nap is lehet.

3. Ha kicsi a büdzsé
Az optimális ár szintén nagy hajtóerő a terméknél. Ugyanúgy az irkatűzött kiadványokhoz hasonlítva elmondható, hogy sokkal olcsóbban kihozható a projekt. Megjelenésében azonban prémium hatás is elérhető, különböző felületnemesítő technikákkal rendkívül gazdaggá tehető esztétikailag a reklámtermék.

Hajtott szórólap gyártás: a legfontosabb tudnivalók

De mit érdemes átgondolni, mielőtt belevág a megrendelésbe? A hajtott szórólapok legfontosabb jellemzőjét: a hajtási módokat. Számos változat közül választhatunk, amelyek az alábbiak:
Egyszer hajtott: félbe, asszimetrikus vagy eltolt hajtás
Kétszer hajtott: leporelló/harmonika/Z-hajtás, göngyölt/pelenkehajtás, félbe-félbe/negyedelt hajtás, nyitott oltár hajtás, merőleges hajtás
Háromszor hajtott: leporelló/harmonika/Z-hajtás, göngyölt/pelenkehajtás, zárt oltár/katedrális hajtás, merőleges hajtás, kétszeri Z-hajtás és egyszeri kereszthajtás
Négyszer hajtott: leporelló/harmonika/Z-hajtás, kétszeri Z-hajtás és egyszeri kereszthajtás
Párhuzamos hajtások, eltolt párhuzamos hajtások
Térképhajtás: párhuzamos hajtások és egyszer félbehajtás vagy párhuzamos hajtások és kétszeri Z-hajtás

Azt, hogy az általunk megálmodott projekt számára melyik a legoptimálisabb, az alábbiak mentén érdemes meghatározni: mennyire akarjuk tagolni a mondandónkat? Példa: egy egybefüggő szöveget nem érdemes rengeteg darabra felosztani, de ha mondjuk különböző termékekről beszélünk, azoknál jól mutat egy-egy külön oldal. A méretet is érdemes figyelembe venni: egy fesztivál térképénél minél kisebbre összehajtható, annál praktikusabb használója számára. Vizsgálja meg, ki, mikor és mire használja majd a lapokat! Tegye fel a kérdést: miután átadta őket, merre viszi tovább a lapokat az élet? Ha jól dolgozott, az első út nem a kukába vezet, hanem meghozhatja a kívánt vásárlást, foglalást, rendelést.

+ tippek:
• Akár játszhat is az elemekkel: utalhatunk az egyik részen a hajtott szórólap más részeire, elhelyezhetünk perforált elemeket (kupon, stb.), vagy akár matricát is.
• mivel a hely erősen limitált ezeken a lapokon, érdemes tapasztalt, gyakorlott grafikussal megterveztetni. Egy izgalmas szórólap, amely vezeti a tekintetet, interaktív, biztosan jobban támogatja eladási terveinket.
Amennyiben kérdései merültek fel a hajtott szórólap gyártással kapcsolatban, lépjen velünk kapcsolatba elérhetőségeink bármelyikén!

Amennyiben felkeltettük érdeklődését, vagy további kérdései merültek fel a fentiekkel kapcsolatban, vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén!