Tudnivalók szórólapokról és azok elkészítéséről

Közismert, de a mai napig jól működő offline marketingeszköz a szórólapozás, ami segít reklámozni az új vállalkozásokat, az aktuális akciókat és a kedvezményeket biztosító kuponokat. Azonban ha szórólapgyártásban, nyomtatásban gondolkodunk, akkor néhány dologra oda kell figyelnünk annak érdekében, hogy sikeres legyen a kampányunk.

Mielőtt szórólap gyártásába kezdenénk, át kell gondolnunk a reklámkampány célját, azaz hogy mit akarunk vele elérni. Ez nagyjából meghatározza, hogy mekkora időszakot akarunk lefedni – szezonális vagy egész évben tartó –, ami segít abban, hogy mekkora mennyiségben kell a szórólapot legyártani. Nincs annál rosszabb, mikor sikeresen fut egy reklámkampány, de idő előtt elfogynak a kiosztandó szórólapok. Ugyanígy azt sem szeretnénk, ha méteres kupacokban állnának valamelyik sarokban a tavaly nyári akciót hirdető, régen lejárt szórólapjaink. Fel kell tehát mérnünk azt is, hogy mekkora kapacitásunk van ezeknek a kiosztására.

Fontos belőni, hogy mely célcsoportnak fog szólni a kampány, amit az is befolyásol, hogy milyen helyszíneken tudjuk majd osztogatni a szórólapokat. Talán nem is kell mondani, hogy másként kell tálalni egy olyan terméket vagy vállalkozást, ami a huszonéves vásárlókat célozza meg, mint azt, ami az idősebb korosztálynak szól.

Mitől lesz ütős egy szórólap?

Egy szórólap attól ütős, ha tömör és könnyen értelmezhető. Minden korosztályra igaz, hogy nem szeretnek feleslegesen sokat olvasni, így nem érdemes a szórólapon minden egyes információt elmondani. A vizuális megjelenésnél fontos szempont, hogy ne tűnjön a szórólap zsúfoltnak, és egyértelmű legyen az olvasás haladási iránya.

Ezért tervezésnél érdemes odafigyelni, hogy a legfontosabb előnyök szerepeljenek rajta nagy betűvel, illetve a potenciális vásárlók számára legyen egyértelmű, hogy mit kell tenniük ezek elérése érdekében, például látogassanak meg egy weblapot, egy üzletet, töltsenek le egy applikációt stb. A vizuális elemeket is érdemes úgy elhelyezni, hogy erősítsék a szöveget és a megértést, vagyis rögtön egyértelmű legyen a szórólap célja.

Így érjünk el prémium hatást a szórólapunkkal

Egy jó szórólapnál fontos kulcsszó az igényesség. Lehet egy szöveg bármilyen frappáns, és alkalmazhatjuk a legtrendibben dolgozó grafikust, ha a szórólap anyagminősége silány benyomást kelt.

Érdemes tehát olyan papírminőséget választani, ami fokozza a prémium érzést a jövőbeli ügyfeleknél, amikor majd a szórólapot a kezükbe veszik. A papír lehet matt és fényes, egy- vagy többoldalas, de akár stancolt, egyedi formára vágott kivitel is szóba jöhet.

Különféle felületkezelési eljárások közül választhatunk, ha szórólapot szeretnénk gyártani: lehet fóliázni, lakkozni, valamint UV formalakkal, prégeléssel vagy dombornyomással további izgalmas elemekkel látható el.

Milyen méretet válasszunk szórólap gyártáskor?

Szórólap szinte bármilyen méretben gyártható, de a leggyakoribb méretek az A/3, A/4, A/5, A/6 és az La/4. Ofszet papír esetén 70 grammtól 300 grammig, fény és matt műnyomó papírnál 90 grammtól 350 grammig válogathatunk a papírvastagság terén. A pontos paraméterekről a nyomdával érdemes egyeztetni.

Mennyi idő alatt készül el egy szórólap?

Átlagosan 3-5 munkanap alatt készülnek el a szórólapok.
Szeretne többet megtudni, esetleg árajánlatot kérni? Vegye fel velünk a kapcsolatot és érdeklődjön munkatársainktól!