Környezettudatosan nyomtatáskor is!

Az előremutató nemzetközi irányvonalaknak köszönhetően szépen lassan minden iparág átáll a környezettudatos megoldásokra. A műanyag szívószálakat elkezdték felváltani a papír változatok, a zacskókat a vászontáskák, népszerűbb a tömegközlekedés, visszaszorulnak az egyszerhasználatos termékek. Hogyan kapcsolódhat be ebbe a folyamatba a nyomdaipar, illetve megrendelőként mit tehetünk egyénileg? Cikkünkben ezeket a kérdéseket boncolgatjuk!

Mit teszünk mi, a nyomda?

Olyan gépeket vásárolunk, amelyek minél gyorsabban képesek a beállásra (kevesebb eselék, próbanyomat, stb.), emellett a nálunk keletkező papírszemetet hivatalos hulladékkezelő vállalat szállítja el, amely újrahasznosított papírgyártásra készíti elő az átadott anyagot. És ha már a papírnál tartunk: olyan gyárakkal dolgozunk együtt, akik saját erdészettel rendelkeznek, folyamatosan pótolják a kivágott fákat. A gyártáshoz a környező patakok, folyók vizeit használják fel, melyet a folyamatok végén tisztábban juttatják vissza a környezetbe, mint ahogyan beérkezett.

És mit tehet Ön?

Válasszon újrahasznosított papírokat! A Cyclus papírcsalád például 100%-ban újrahasznosított papírokat kínál, ofszet és print változatban is. Nyomtathatóságuk kitűnő, áruk pedig megközelíti a hagyományosét, így nem jelent magasabb anyagi terhet vállalkozása számára. Ezenkívül gyűjtheti szelektíven a papírszemetet (bár ez 2020-ban reméljük, már kevesek számára újdonság), vagy felhasználhatja kreatív folyamatokhoz: az interneten rákeresve rengeteg DIY tippet talál, amelyekkel új funkcióval láthatja el a kidobásra ítélt lapokat. De mit tehet még? Próbálja ki az EcoBrandinget!

Környezettudatosan a tervezés fázisában is

Az EcoBranding egy olyan tudatos gondolkodást takar, amely már a grafikai munkáknál is számításba veszi, hogy a készülő grafika hogyan gyártható le minél kevesebb festékkel, árammal, stb. Mutatunk is egy példát:

Ahogy fent látható, az első logóval ellentétben a második kevesebb színnel rendelkezik, mégis tökéletes felismerhető rajta az ismert gyorsétterem-lánc. Ez az EcoBranding lényege: olyan grafikák létrehozása, amelyek kevesebb festékhasználattal is tökéletes funkcionálnak. Ennek az apró változtatásnak számos pozitív hatása van: amellett, hogy csökkenti az ökológai lábnyomot, a megrendelőnek is kevesebb költséget jelent.

Mutatunk még egy kis inspirációt, hogyan csökkenthető a színmennyiség apró változtatásokkal – alattuk pedig számokban látható, hogy ez mennyi festék-csökkenést takar pontosan.

A másik lehetőség olyan színek használata, amelyek szintén kevesebb festéket igényelnek. Ha a logó árnyalatához nem szükséges színkeverés, a felhasznált anyag mennyisége csökkenthető. A következők érthetőek el keverés nélkül CMYK nyomtatás esetén: ciánkék, magenta, sárga, fekete.

Ha szeretne többet tenni környezetéért, de nem tudja, hogyan is kezdjen neki, lépjen velünk kapcsolatba: grafikai tervezés szolgáltatásunkkal örömmel átalakítjuk logóját! Amennyiben pedig a Cyclus-papírcsaládot ismerné meg közelebbről, várjuk nyomdánkban, ahol személyesen is megtekinthet őket!

Forrás: My Modern Met

Szívesen megvalósítaná a fentieket? Kérje a Focus-Premier Nyomda segítségét!