Hogyan válasszon színt cége arculatának? Mutatjuk!

Gondoljon kedvenc nemzetközi márkáira: biztosak vagyunk abban, hogy egy-egy színnel jellemezni tudja őket. A Coca-Colahoz köthető a piros, az IKEA-hoz a kék és a sárga, a Spotify-hoz a zöld. Az arculat kialakításakor tehát kulcsfontosságú a márka színének meghatározása, hiszen erősen hatással van a felismerhetőség kialakításában. Ráadásul a különböző árnyalatok más és más képzettársítást indítanak el. Cikkünkben tehát előbbieket járjuk körbe, emellett tippeket adunk, hogy megtalálja az Ön cégéhez illő árnyalatot!

Színek pszichológiája

A színek erejét nem szabad alábecsülni. Az Inkondapaper cikke alapján ha rápillantunk egy képre, a színek 62-90%-ban meghatározzák az első benyomást. A színek milliszekundumok alatt, tudatosság nélkül hívnak elő érzéseket, gondolatok, válaszokat. A kiválasztásánál tehát meg kell vizsgálni, hogy a választott árnyalat milyen érzéseket hordoz, milyen hangulatot képvisel. Például a kékhez a legtöbben olyan fogalmakat kötnek, mint a kiegyensúlyozottság, vagy akár a harmónia, nyugalom. Így tehát szuper választás, ha a vállalat saját tulajdonságai közül például a megbízhatóságot szeretné a legjobban kiemelni.

De ha a dinamikát, játékosságot, erőt akarja sugározni, egészen más színekben érdemes gondolkodni. Az élénk árnyalatok, mint a sárga, narancs, piros, sokkal jobban megfelelnek erre a célra – és már első pillantásra kifejezik a mondanivalót. A kulcs tehát ebben rejlik: alaposan körül kell járni, hogy egy-egy szín milyen érzéseket, gondolatok vált ki, és ezzel mennyire tud azonosulni a cég, illetve a célcsoport számára egyértelmű-e az üzenet.

Színek a marketingben

És ezzel el is jutottunk a következő kérdéshez: jó, de mit is akarok pontosan üzenni? Érdemes leülni, és listát készíteni a meglévő és vágyott tulajdonságokról. Az se baj, ha túl hosszú vagy kusza a lista: a legvégén el lehet venni a fogalmak közül, és így még önmagában is meg jobban letisztázhatja, hogyan is képzeli a jövőt.

Néhány példa, hogy miket érdemes átgondolni:

– Kikhez szólok? Gyerekekhez, fiatalokhoz, középkorúakhoz, idősekhez?
– Progresszív vagy inkább tradicionális értékeket tartok fontosnak?
– Férfiak vagy nők a célcsoportom?
– Melyik a jellemzőbb: kiegyensúlyozottság vagy dinamika?
– A termékeim köthetőek egyértelműen egy színhez? Például növények – zöld árnyalatok, stb.

Ha pedig elkészült a logó, arculat, stb. akkor érdemes újra elővenni a listát, és még egyszer végig haladni rajta, hogy 100%-ban megfelelő-e, továbbra is biztosak vagyunk-e a döntésben.

Az ügyesen megválasztott árnyalattal könnyen azonosul a cég, a célcsoport, és tisztán tükrözi a márka üzenetét. És előbbi megmarad és szignifikánssá válik: a korábban említett Ikondapaper cikk alapján ugyanis egy márka árnyalata 80%-ban járul hozzá a visszaemlékezés hatásosságához. Ha úgy érzi, fejleszteni szeretné cége megjelenését, lépjen velünk kapcsolatba: grafikai tervezés szolgáltatásunkkal örömmel segítünk!

2020. április 7.