Kisokos szórólapgyártáshoz

Meghozta a döntést: belevág a szórólap készíttetésbe – de hogyan tovább? Hoztunk egy kisokost, amellyel bátran elindulhat: kitérünk a rendelés összeállítására, a designra, az elrendezésre, és a szöveggel kapcsolatos kérdésre is. De ami a legfontosabb: egyáltalán, mitől is jó egy szórólap? Tartson velünk, kiderül!

Kérdések a szórólapgyártás előtt

Fontos, hogy mindig tegyen fel önmagának kérdéseket, ugyanis ezek segítenek abban, hogy tisztuljon a kép. A szórólapok készíttetésekor mind érezzük: nehéz a rengeteg lehetőség közül választani, egy irányba elindulni. Kicsi legyen, vagy nagy? Színes, vagy monokróm? Díszített, vagy egyszerű? Válasszak felületkezelést, vagy ne?

Ahhoz, hogy elkerülje a zavaró megjelenést, ne váljon „túl sokká” és a praktikum legyen a szórólapok fő jellemzője, irányvonalakat kell meghatároznia:

– Ki vagyok én?
– Kinek szánom?
– Mit akarok üzenni, mit szeretnék elérni?

– Hol jut hozzá a közönségem?
– Milyen a közönségem? Mi érdekli őket, mi tetszik nekik?
– Mik a legfontosabb tényezők nekem szórólapgyártáskor?

Még számtalan tényezőt lehetne felsorolni, de nézzük most meg egyenként a fentieket, amelyekkel már magabiztosan indulhat a projekt! Mai cikkünkben az első három kérdést dolgozzuk fel, amelyek elméletibb, elvontabb fogalmakat járnak körül, míg a következő cikkben inkább a gyakorlati résszel foglalkozunk.

KI VAGYOK ÉN?

Az első és legfontosabb mindig azt meghatározni szórólapgyártáskor, hogy milyen maga a cég. Ugyanis lehet bármi a célom, bárki a célközönségem, ha a kampány során elveszítem a márka önazonosságát, saját tulajdonságait, az semmiképpen sem hatékony. Vegyünk egy egyszerű példát: egy orvostechnikai eszközöket árusító cégnek mindig profizmust és megbízhatóságot kell tükröznie. Amennyiben fiatal közönséghez szól, nem veszítheti el a fentieket, nem nyúlhat el a túlzott „lazaság” irányába. Használhat humort, hogy szimpátiát váltson ki, de meg kell őriznie hitelességét. És ugyanígy fordítva: egy könnyedebb témájú márkától szintén hiteltelen a túlzott komolyság – de ez nem zárja ki, hogy saját profizmusokat ne mutathatnák be! Vegyünk egy sörös plakátot, vagy szórólapot: a sörkészítésnél, csapolásnál a technológiákat, odafigyelést mutatják be, de mindig van vicc, nevetés, humor a tartalmakban, amikor a fogyasztásról van szó.

A márka fontos elemeit (logó, színek) mindig következetesen érdemes alkalmazni, hogy könnyebben felismerhesse a leendő ügyfél.

KINEK SZÁNOM?

Itt jutunk el a másik kérdéshez: Ki fogja olvasni a szórólapom? Nézzük újra az orvostechnikai céges példát: komoly, több évtizedes múlttal rendelkező cég vagyok, aki fiatalokat szeretne elérni. Bizonyára modern, fiatalos megjelenés a megoldás a szórólapokat illetően, illetve akár egy vicces, vagy egy figyelemfelkeltő felhívás a középpontba helyezve. De akár nemekre is bontható: ha főként nőket szeretne elérni, a nőiességhez kapcsolat árnyalatokkal, formavilággal érdemes dolgozni a szórólapok elkészíttetésekor. Határozza meg, pontosan kiknek szól majd a lapocska, és állítsa össze ez alapján a megjelenést.

MIT AKAROK ELÉRNI, MIT AKAROK ÜZENNI?

Mi a lapok célja? Bemutatni egy akciót? Akkor a kedvezmény mértékét érdemes a legnagyobb betűkkel, leghangsúlyosabb színekkel kiemelni! Gyakori hiba, hogy egy szórólappal túl sokat szeretne átadni a készítője. A lapocskák felülete limitált, és minél egyértelműbb, könnyebben feldolgozhatóbb egy üzenet, annál előbb ér célba.

Fontos, hogy vezesse az olvasó tekintetét: priorizálja mondandóját, és aszerint emelje ki őket a szórólapokon, hogy mennyire fontosak. Pl. egy akciónál:

  • akció mértéke
  • időpontja
  • helye
  • további ajánlatok

A szórólap kisokos második részében további kérdések mellett megnézzük a szórólapgyártás menetét: milyen technológiák használhatóak, mennyi idő az elkészítésük, hogyan lesz költséghatékony vagy akár exkluzív egy lapocska.

Amennyiben viszont már a fentiek is meghozták kedvét és belevág, vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén, vagy kérjen ajánlatot online.

Szórólap készítés árajánlatkérés
2023. május 17.

Ilyen egyedi letisztult weboldalt szeretne ön is? Szívesen segítünk.