Plakát készítés – tippek
A plakát készítés több szempontból is hasznos. Kültéren és beltéren elhelyezve figyelemfelkeltő reklámeszköz lehet. Az irodában, üzlethelyiségben dekorációs célokat is szolgálhat, de egy látványos plakát segítheti a munkatársakkal és a vásárlókkal folytatott kommunikációt is, például közérdekű információk közzétételével.
A plakát az egyik leghatékonyabb módja annak, hogy felhívjuk a figyelmet vállalkozásunkra, termékeinkre, esetleg egy fontos üzenetre, amit közvetíteni szeretnénk. Természetesen mások is élnek a plakátok adta lehetőségekkel, így néhány jótanácsot érdemes betartani, hogy kitűnjünk vele a tömegből.
Egy plakát akkor válik hatásossá, ha izgalmas vizuális megoldásokat alkalmazunk a felületén. Ez lehet néhány trendi színkombináció, egy megnyerő arc vagy egy jól azonosítható motívum. Ha ezek megvannak, még mindig könnyen elronthatja egy rosszul megválasztott betűtípus, az elírásokról nem is beszélve. Figyelni kell arra, hogy a betűtípus is igényességet sugározzon, és összhangban legyen a plakát üzenetével, illetve a márkánkkal. Lehet, hogy egyszerűnek tűnik, de valójában egy nagyon összetett munkafolyamatról van szó, amihez nem árt grafikus segítségét kérni.
Plakát készítés: a mondanivaló is fontos
Az emberek rengeteg plakáttal találkoznak a buszmegállóban, a bevásárlóközpontban és szinte mindenhol, így immunisak a szimplán csak rikító színekre építő plakátok iránt. Ezért fontos, hogy ne csak vizuálisan, hanem mondanivalóban is karakteres legyen. A cél, hogy maradandó nyomot hagyjunk a befogadóban. Az unalmas, túlzottan általános megfogalmazások kerülendők, helyettük kreatív, emlékezetes szövegekre van szükség. A humor, ha jól használjuk, szimpátiát ébreszthet a márkánk iránt. A stílus megválasztásánál fontos figyelembe venni a célcsoportot, és úgy megfogalmazni az üzenetet, hogy az számukra érthető és érdekes legyen.
Tartsuk tiszteletben a plakátot szemlélők idejét! Nem várhatjuk el tőlük, hogy túl sok szöveget elolvassanak, és erre gyakran idejük sincs (például a mozgólépcsőn elhaladva a plakát mellett). Miután a vizuális megjelenés megragadta a figyelmüket, legfeljebb néhány szót, esetleg egy-két mondatot fognak elolvasni, amiből eldöntik, hogy érdekes-e számukra a megosztott információ. Ennél sokkal több szöveg nem is fér rá egy plakátra, ha azt akarjuk, hogy messziről is olvasható legyen. A másodlagos információkat elég odaírni kisebb betűmérettel – akit érdekel, úgyis közelebb megy hozzá. Ha több fontos információt szeretnénk átadni, akkor egyetlen plakát helyett egy több részből álló plakátkampányt érdemes kidolgozni. Ilyenkor különösen fontos, hogy azonos arculattal jelenjenek meg, így az emberek fejben is összekötik a különböző plakátokat.
Plakát felületnemesítése
Külső helyszínen a plakátnak strapabírónak kell lennie: ellen kell állnia esőnek, szélnek, napsütésnek, ezért úgynevezett felületnemesítési eljárást érdemes alkalmazni.
A nyomdában csillogó vagy matt fóliázást és lakkozást is kérhetünk (akár ezek kombinációját), amik extra védőréteggel látják el, tartósabbá téve ezzel a papírt, és nem mellesleg jobban is néz ki. Lehetőség van arra is, hogy ne az egész felület, csak a fontosabb szavak kapjanak lakkréteget, ami segít hangsúlyozni a mondanivalót. A nyomda munkatársai szívesen segítenek a prémium hatás elérésében.
Készítési méretek
A leggyakoribb és leggazdaságosabb plakát méretek az A/1, A/2, A/3 és az A/4, de egyedi méretben is készíthető. A plakát súlya műnyomó esetén 115 és 250 gramm közötti lehet, fényes vagy matt kivitelben. Ofszet esetén a súly 80 és 250 gramm között alakulhat.
Mikorra tud elkészülni?
A plakát elkészülési ideje körülbelül 3-4 munkanap, amely az egyedi igényektől függően módosulhat, ezért pontos határidőt csak megrendeléskor tudunk adni.
Szeretne többet megtudni a plakát készítés lehetőségeiről, esetleg árajánlatot kérni? Vegye fel velünk a kapcsolatot, és érdeklődjön munkatársainktól!
Ilyen egyedi letisztult weboldalt szeretne ön is? Szívesen segítünk.