A prémium kiadványok titka
Biztosan Ön is találkozott már az érzéssel, amikor egy prémium kategóriás kiadványt tart a kezében: a magával ragadó megjelenés és a tartalmas olvasnivaló egyszerre ejti rabul az embert. De mitől lesz igazán egyedi és minőségi egy magazin? Cikkünkben erre keressük a választ, és hozunk hozzájuk nyomdai tippeket!
Külső megfog, belső megtart
A kiadványokra a fenti, sokat hallott mondás bizony szintén igaz. Az igazán sikeres magazinok legfontosabb ismérve a megjelenés mellett (amelyet lentebb részletesen kifejtünk), az értékes belbecs. Itt van példaként a Cereal magazin, amely többek között olyan témákban hoz tartalmas cikkeket, mint az utazás, a design, a filmek, és különböző művészeti ágak. De nem feltétlenül kell ennyi témát szolgáltatni az olvasónak. A kulcs abban rejlik, hogy olyan írásokkal töltsük fel a lapokat, amelyek exkluzívan csak az adott magazin rovatai között találhatóak meg, és valóban hozzátesznek lapozója életéhez, tudásához.
Online jelenlét
Érdekes megfigyelni, hogy ezeket a prémium kategóriás magazinokat sokszor nem lehet megvásárolni az újságosnál. De akkor honnan szerezhetőek be? A legtöbb esetben saját weboldalukról, ahonnan online meg lehet őket rendelni. Ehhez viszont szükség van arra, hogy a felület híre eljusson a meglévő és leendő közönséghez: az eladáshoz tehát marketing-csatornákat kell létrehozni (weboldal, Facebook, Instagram, Pinterest). Itt arra érdemes hangsúlyt fektetni, hogy előbbiek ugyanolyan prémium érzetet sugározzanak, mint maga a nyomtatott termék. Erre jó példa a Kinfolk weboldala, érdemes körülnézni!
Nyomdai tippek
El is érkeztünk a részhez, ahol bemutathatjuk kedvenc tippjeinket! Először, mi is valójában a magazin? Nyomdai berkekben katalógus néven emlegetjük, és ez nem takar mást, mint a puhatáblás könyveket. Egy kivételesen strapabíró termékről van szó, kiadvány készítés amely PUR ragasztókötésének köszönhetően rendkívül jól ellenáll a fizikai behatásoknak, mint például az erőteljes lapozás. Önmagában is szemrevaló, de további szolgáltatásainkkal még izgalmasabbá tehető! Mutatjuk:
Az elsőre ismeretlennek tűnő kifejezés egy jól ismert technikát takar: a prégeléssel csillogó felületek (például betűk) helyezhetőek a lapokra. Ezt leginkább borítókon szokás alkalmazni. A hatás nem marad el: egy prégelt kiadványt egyszerűen nem lehet figyelmen kívül hagyni.
Domborozás
Szintén a borítón alkalmazandó eljárás. Segítségével a betűk kiemelkednek, vagy besüllyednek (bizony, negatív domborozás is létezik!) a lapba. Elegáns, letisztult dekorálási forma, amelyet bátran javaslunk ilyen jellegű megrendelésekhez.
UV-lakkozás
Végezetül az UV-lakkozást mutatjuk be, amely egy páratlanul sok lehetőséget rejtő technika. Használható akár a lapok teljes egészén, amely csillogó vagy matt felületet hoz létre, de akár kisebb részleteken is. Ez azt jelenti, hogy kiemelhető általa a cím, vagy az érdekesebb formák, fontosabb elemek. Az UV-lakkozás igazán nagy teret ad a kreativitásnak, amely nélkülözhetetlen eleme a cikkben említett lapoknak.
Ha Ön is szeretne prémium kategóriás kiadványt készíttetni, vagy kérdései merültek fel a fentiekkel kapcsolatban, keresse munkatársainkat elérhetőségeinken!