Bővebben a falinaptárakról és elkészítésükről
Tudjuk, nyáron furcsán hangozhat a következő évi falinaptárokon gondolkodni – pedig érdemes idejében elkezdeni a tervezést, hogy január elsején a megálmodott, tökéletes darabok kerülhessenek az asztalokra, falakra, vagy éppen zsebekbe. Összegyűjtöttük, mit érdemes tudni a falinaptár nyomtatásról!
A falinaptár, mint reklámtermék
Sokan, ha erre a reklámtermékre gondolnak, nem tudják, mennyi lehetőséget rejt a promóció területén. Pedig interaktív nyomtatott termék révén igazán egyedi: felhasználója például többet találkozik vele, mint egy egyszerű szórólappal, jobban szem előtt van, mint egy katalógus, és van esély rá, hogy többet forgatják, mint egy könyvet. Ha egy falinaptárra gondolunk, akár egy egész éves termékpalettát bemutathatunk ügyfeleinknek, mindegyiket a hozzá legjobban passzoló hónaphoz igazítva. Fontos történéseket is leendő vásárlóink tudatára juttathatunk, ha előre bekarikázzuk az események dátumát.
A tervezésről
A tervezésnél csak a fantázia szabhat határt, pont ezért érdemes számot vetni, pontosan milyen célból is szeretnénk naptárakat készíttetni, és hogy kiknek. Az alábbi naptártípusok léteznek:
• falinaptár
• asztali naptár
• spirálos naptár
• lyukasztott naptár
• kártyanaptár
• speditőrnaptár
Mindegyik naptárnak más az előnye: a kártyanaptár például kis helyet foglal, de az asztali naptáron van lehetőség jegyzetelni. Így tehát amikor kiválasztjuk a megfelelő darabot, azt fontos átgondolni, hogy ki fogja használni. Ha irodistáknak szánjuk őket, utóbbi tökéletes választás, de például ha egy rendezvényen szeretnénk osztogatni, előbbi lesz a nyerő. Ha tudunk arról, hogy leendő kezelője sokat forgatja majd a naptárat, egy strapabíró, spirállal ellátott példánynak biztosan örülni fog. Hoztunk pár példát, amivel elindíthatja a reklámtermék tervezésének brainstormingját:
– Hova kerül majd a naptár?
– Ki a célközönség?
– Számára mi a legfontosabb, ha naptárat vesz?
– Milyen megjelenésnek örülne, illetve ez mennyire illeszthető össze a cég arculatával? Egy látványos, színes darabbal nyerhetjük el a tetszést, vagy egy elegáns, diszkrét naptárral?
– A nagy, látványos képek bemutatása, vagy inkább az írott szöveg átadása szolgálja jobban a célunkat?
– Mi az éves tervünk, mi az, amit mindenképpen tudatni szeretnénk?
Ha tehát kész a koncepció, átadtuk a grafikusnak, ő pedig megálmodta a designt, jöhet a gyártás. De mit érdemes tudni a falinaptárak nyomtatásáról? Azt, hogy semmiképpen sem érdemes az utolsó percre hagyni: a téli időszakban megnövekszik a megrendelések száma a nyomdában, ezért fontos időben leadni a megrendelést. Az elkészítési idő optimális esetben 7-10 munkanap, amely a termelés leterheltségétől függően változhat. Amennyiben felkeltettük érdeklődését, és belevágna a falinaptár nyomtatásba, lépjen kapcsolatba kollegáinkkal elérhetőségeink egyikén!